Filtruj:

Jojo – jak uniknąć efektu? Vlog #13

Efekt jojo – znasz go, prawda? Trzy tygodnie temu wbiłaś się w nowe jeansy, dziś nie możesz ich zapiąć. Trzy tygodnie temu było idealnie. Waga pokazywała 3 kg w dół, talia i biodra akurat się tak układały, żeby spodnie podkreślały, co trzeba i jak trzeba. Dziś po tamtych 3 kg nie ma śladu, za to waga wskazuje 2 kg w górę. Oto efekt walki o szczupłą sylwetkę – efekt jojo.

Nie pierwsza i nie ostatnia nie wiesz, dlaczego nie udało Ci się uniknąć efektu jojo. Zmagałam się z nim również. Marzyłam o ładnej sylwetce, ale ilekroć schodziłam do upragnionej wagi, po chwili znów wracałam do punktu wyjścia. Bez sensu, prawda?

O tym, dlaczego trudno schudnąć, napisałam ebooka, zachęcam, byś się z nim zapoznała. Dziś jednak chcę opowiedzieć, jak uniknąć powracającego jak bumerang efektu.

Wypunktujmy, co powoduje efekt jojo:
  • dieta – ale jak to? Przecież chudniesz! Co z tego, jeśli to tylko chwilowa dieta, a nie skuteczna zmiana w sposobie odżywiania? Tylko budowanie nawyków jest skuteczne. Jeśli chcesz diety, skonsultuj się z dietetykiem klinicznym;
  • totalna zmiana stylu życia – z rozlazłej kluski (mam tu na myśli styl życia, a nie wygląd czy wagę) postanawiasz stać się biegaczką w ciągu trzech miesięcy i wprowadzasz restrykcje, a potem przestajesz biegać i jojo „gotowe”;
  • zasada wszystko albo nic, o której nieco mówię we vlogu, a rozprawiam się z nią w ebooku.
Jak uniknąć efektu jojo?
  • spontaniczna aktywność fizyczna: chodzenie zamiast jeżdżenia, chodzenie po schodach, spacerowanie zamiast telewizora wspomaga proces chudnięcia i podreperowuje Twoje zdrowie;
  • zmiana nawyków (wiem, przynudzam);
  • metoda małych kroków – jesteśmy stworzeniami ewolucji a nie rewolucji, rewolucja pożera własne dzieci, a w tym konkretnym przypadku przywraca kilogramy i powoduje efekt jojo.
  • unikanie restrykcyjnych diet.

Szerzej o tym, jak uniknąć efektu jojo na poniższym vlogu.

Vlog#13

Więcej vlogów i treningów znajdziesz na moim kanale!

Podziel się artykułem: