Filtruj:

Cztery korzystne zmiany

Nazwałam firmę Napędzamy do zmiany, ale do tej pory jakoś nigdy nie pisałam wprost o zmianach w życiu. Znaczy: pisałam, ale nadawałam temu etykietkę nawyku, porady, wskazówki, czasami ostrzeżenia. Dziś wprost piszę: zacznij zmieniać swoje życie w oparciu o cztery poniższe wskazówki.

Zanim je wymienię, podzielę się tym, skąd pomysł na wpis. Zdarza się, że moi podopieczni pytają mnie o rzeczy, które na początku drogi do szczupłej sylwetki nie mają znaczenia. Chcą wiedzieć np. czy lepiej musztardę dijon czy miodową. To mało ważne (o ile nie chorujesz), gdyż zamiast skupiać się na szczegółach, powinniśmy dokonywać zmiany podstawowej.

Cztery proste zmiany w drodze do zdrowia

  1. Zwiększ ilość warzyw, zmniejsz ilość cukrów – chcesz zdrowo schudnąć, zatem dokonaj zmiany. Zamiast jednego plasterka pomidora na bułeczce z mąki pszennej, zjedz uczciwego razowca np. z hummusem (żródło białka) i całym pomidorem. Chociaż wolę hummus z kiszonym ogórkiem. Przestań słodzić. Zmień białe mąki na razowe, makaron na kaszę lub soczewicę.
  2. Pij wodę! Tak, wiem, że wiesz. A dokonałeś zmiany: zamiast kolejnej filiżanki kawy pijesz wodę? Nawadniasz się dodatkowo, gdy spożyjesz wino? Pamiętaj, że jeśli pijesz alkohol, wypij więcej wody.
  3. Śpij 8 godzin na dobę, zasypiaj przed 23:00. Nie będę się rozpisywać. Poczytaj i posłuchaj.
  4. Zwiększ spontaniczną aktywność fizyczną. Dokonaj kolejnej zmiany: z windy na schody, z samochodu na nogi, z leżenia przed telewizorem na spacer.

Dopiero wtedy, gdy zmienicie podstawy swego funkcjonowania, będziecie miel czas na to, żeby analizować szczegółowo składy produktów oraz zajmować się problemem musztardy.

Więcej znajdziecie na vlogu.


Podziel się artykułem: